За тиждень-два до останньої п’ятниці листопада наші телефони переповнюються повідомленнями про знижки. За меншу ціну нам обіцяють техніку, одяг, косметику – буквально все.
«Чорна п’ятниця», – зі знанням справи киваємо ми.
Останні кілька років це поняття досить міцно укріпилося в українських реаліях. Ми знаємо, що остання п’ятниця листопада – чудовий шанс купити бажану річ з реальними знижками. При тому, що деякі товаровиробники і компанії влаштовують сейли за тиждень до славнозвісної п’ятниці і за тиждень після.
Очевидно, що така традиція – не питомо українська. Але це ніколи не заважало нам насолоджуватися нею.
Давайте поговоримо про історію виникнення Чорної п’ятниці і з чим її прийнято пов’язувати.
Навігація по статті:
Звідки походить ця традиція і чому, власне, п’ятниця «чорна»?
Чорна п’ятниця – це п’ятниця, яка слідує після Дня подяки – традиційного американського свята у листопаді. Саме з цієї п’ятниці у Штатах розпочинається сезон різдвяних розпродажів.
День подяки прийнято святкувати четвертого четверга у листопаді, а тому Чорна п’ятниця зазвичай випадає у проміжок з 23 до 29 листопада. Цьогоріч в Україні вона припала на 27 листопада.
Звісно, офіційним святом Чорна п’ятниця не вважається, однак у США дуже багато працівників цього дня намагаються взяти вихідний. Очевидно, що це зазвичай не стосується працівників роздрібної торгівлі.
Дуже багато магазинів цього дня відкривають для покупців свої двері дуже рано – з 5-ї ранку, а деякі працюють ще з опівночі. Причому, перші клієнти можуть отримати досить серйозні знижки – з метою заохочення наступних.
Саме з цих причин американці люблять займати черги заздалегідь – бо сума знижки може досягати 80 або ж навіть 90%!
Так, у 2019 році одна з таких черг налічувала близько 15 тисяч людей. Найпопулярніша категорія товарів, які люди прагнуть купити у Чорну п’ятницю – електроніка та техніка, а загальна сума, витрачена американцями минулого року саме у цей день, склала 60 млрд долларів!
Тепер про головне – чому цю п’ятницю називають «чорною»? Такий неймінг виник приблизно на початку 60-х років ХХ століття у Філадельфії (США). Прикметник «чорний» використовувався як метафора до позначення серйозних заторів на дорогах, які виникали через День подяки.
Магазини дуже швидко зрозуміли усю прибутковість цього дня, а тому вирішили відмовитися від такої назви, бо ж кожному зрозуміло, що слово «чорний» несе, у першу чергу, негативний зміст.
Через 20 років, уже після того, як фраза «Чорна п’ятниця» стала більш поширеною, їй надали іншого змісту – тепер все базувалося на прибутку торговців. Таким чином, вони переходили від «червоного» до «чорного» – з мінуса в плюс.
Трохи пояснимо: згідно американської бухгалтерії, збитки прийнято відмічати червоним кольором, а прибутки – чорним.
А як в Україні?
Наша ж країна вступила в еру «Чорної п’ятниці» з 2013 року. Так, одяг і взуття у нас можна купити зі скидками від 20 до 50%, а техніку, товари для дому – від 5 до 20%.
Більшість розпродажів в Україні влаштовують інтернет-магазини. Так, у 2018 році Black Friday Global провели дослідження, згідно якого виявилося, що 30% українців готові «полювати» за знижками.
Сайт видавництва «Каламар» уже зараз пропонує своїм читачам відчути знижки «на собі».
Ми підготували для вас вигідні пропозиції, за якими ви можете придбати те чи інше видання, яке вам сподобалося.
Принагідно нагадаємо вам, що у нас на сайті ви можете обрати зручний для вас спосіб оплати та доставки у будь-який населений пункт України.
Кожне видання на сайті видавництва «Каламар» містить детальну інформацію про його автора, тих, хто працював над книгою, а також – фрагменти та цитати.
Тому рекомендуємо не зволікати!
Leave a Reply