Сучасна молодь – покоління Z – та їхні наступники, покоління альфа сприймають інформацію зовсім інакше, ніж люди, що жили 30, 50 чи 100 років тому. Там, де є інакше сприйняття і обробка інформації, у її викладі необхідна революція.

Таким переворотом стала інфографіка для дітей XXI століття – принципово новий спосіб розповідати про цікаве і навчати важливому. Що таке інфографіка, в чому її принципова відмінність від будь-яких інших способів донесення інформації, а головне, в чому її бонуси для сучасних дітей?

Хто такі люди покоління Z та Альфа?

Різні психологи по-різному визначають межі покоління Z, яких ще називають центеніалами, зетами або зумерами. Це люди, що з’явилися на світ наприкінці 1990-х років або на початку 2000-х, до 2012, або й до 2024 року. Тобто зети – це сучасна молодь, найбільш активна частина людства.

img 2963 1 1024x683

Хто такі альфи і якими будуть їхні основні особливості достеменно невідомо навіть ученим, адже це покоління лише формується. Альфи народилися після 2010 року – це сучасні десятирічні діти, від яких залежить, яким наш світ стане за 10-15 років.

Особливості сприйняття інформації людьми нової генерації

Стрімке збільшення кількості інформації за останні 100 років вчені назвали інформаційним вибухом. Це явище не могло не вплинути на процес сприйняття інформації. Якщо кілька десятиліть тому люди могли цілими днями сидіти в читальних залах бібліотек, щоб отримати необхідну інформацію, то сьогодні люди бажають якнайшвидше дізнаватися про необхідне.

Центеніали мають постійний доступ до будь-якої інформації, отже втрачають здатність концентруватися на ній. Навички пошуку даних цінуються значно більше, аніж вміння їх запам’ятовувати.

Зети не готові витрачати багато зусиль для навчання. Їхні батьки – останнє покоління, яке вважало за правильне «гризти граніт науки». Тепер діти оперують величезними об’ємами даних і не готові довго фокусуватися на чомусь одному.

Вони відрізняються так званим «кліповим» сприйняттям – прекрасно вловлюють образну, візуальну інформацію і погано сприймають складні визначення і довгі тексти.

Інфографіка в освіті

З огляду на особливості мислення сучасної молоді, їх не можна вчити так, як вчили їхніх батьків. Принаймні користь від такого навчання буде мінімальною.

img 3096 1 1024x683

Навчальні матеріали повинні бути:

  • лаконічними;
  • з мінімальною кількістю тексту;
  • якомога більш візуальною – малюнки, схеми, графіки;
  • цікавою, адже дослідницький потенціал сучасних дітей базується виключно на ентузіазмі, діти все більш схильні робити те, що хочеться, а не що треба.

Зети і альфи є практиками: інфографіка, книжки з завданнями – для дітей важливо швидко зрозуміти і одразу застосувати. Теорії, знання заради знань їм не так цікаві, як попереднім поколінням.

Інфографіка – тренажер для мозку

Візуальна подача матеріалу з одного боку є необхідністю, адже сучасні діти все менш здатні вчитися на текстах, а з іншого боку інфографіка додатково прокачує мислення.

По своїй суті інфографіка – це ребуси, які потрібно розгадати, щоб дізнатися про певні явища чи факти. Це тримає мозок в постійному тонусі. Так прокачується мислення, візуальне сприйняття, здатність до аналізу і синтезу інформації.

Інфографіка – найкраща форма для навчання сучасних дітей, а енциклопедії – найцікавіші книжки для дітей молодшого шкільного віку. Якщо об’єднати інфографіку з енциклопедією, вийде ідеальна книга для чомучок.

В 2021 році видавництво «Каламар» подарувало українським дітям одразу дві енциклопедії, що використовують інфографіку:

  1. «Гео-графіки» містить безліч фактів і відомостей про те, як влаштовані і функціонують Космос і Земля.
  2. «Я і світ» – книга про життя людей в різних країнах нашої планети.

Познайомитися і купити найкращі книги на основі інфографіки можна на сайті видавництва. Окрім альф і зет, ці книги з задоволенням читають їхні батьки і навіть дідусі з бабусями.

 

Енциклопедії з інфографікою «Я і світ» та «Гео-графіки»