Сьогоднішнім дітям доведеться зіштовхнутися з екологічними негараздами в їхньому дорослому житті. Знатимуть вони, як уникнути остаточної катастрофи чи плистимуть за течією? Будуть рятівниками планети чи безпорадними свідками невтішних змін?
Це залежить від того, чи вдасться нам, дорослим, сформувати екомислення завтрашніх дорослих.
Для цього є крутий інструмент – серія інтерактивних екокнижок, які формують екомислення і водночас допомагають дітям зрозуміти причинно-наслідкові зв’язки між діями та їхніми результатами.
В 10 років вже пізно?
Який оптимальний вік, коли треба знайомити дитину з необхідністю збереження довкілля?
2 ключові істини:
- Ніколи не пізно!
- Чим раніше – тим краще. Якщо екоцінності стануть частиною свідомості людини саме тоді, коли формуються її уявлення про світ і як в ньому все влаштоване – в подальшому дитині не доведеться змінювати свої погляди, які від початку будуть еко.
Саме такою є місія книжкової серії «Рятуй Землю». Вона складається з 4 книг, що формують екомислення у дітей 4 – 9 років.
Інструмент формування екомислення у дітей 4 - 9 років
Кожна книга має 5 інтерактивних коліс. Дитина обертатиме колесо у відповідь на задану в книзі ситуацію і на наступному розвороті побачить результат її вибору. Це яскраво і промовисто демонструє причинно-наслідкові зв’язки між вибором та його наслідками. Отже у взаємодії з інтерактивними книгами формується не лише екомислення, а й мислення взагалі.
Серія «Рятуй Землю»
Серія складається з чотирьох книжок, присвячених одній з чотирьох сфер, з якими сучасні діти стикаються чи не щодня:
Книги яскраві, достатньо прості для розуміння дошкільнят та молодших школярів. Разом з тим вони напрочуд практичні: читачі отримають концентрат найцікавішої та найпотрібнішої інформації по темі.
Що можуть зробити діти?
«Екологія – справа дорослих, навіщо звалювати її на плечі дітей?» – скаже хтось. Але діти сильніші за дорослих, адже їхні уявлення про світ не спотворені «дорослими» упередженнями й страхами.
Барвиста, легка і дуже практична книга «10 ідей для порятунку природи» містить чимало еколайфхаків для дітей 5 – 12 років, які точно зацікавлять навіть дорослих людей.
Збірка екоідей та лайфхаків
Якщо вже зараз у повсякденному житті прищеплювати 4 – 5-річним дітлахам нові екозвички, вони виростуть екосвідомими особистостями й громадянами. Ці люди ні за що не залишать сміття в лісі, розумітимуть, для чого економити воду, навіть якщо її повно в крані, а купуючи нові речі завжди себе питатимуть, чи точно ця річ потрібна?
Особливість серії екокниг «Рятуй Землю» та книги «10 ідей для порятунку природи» в тому, що вони у напрочуд легкій формі підказують дітям, які дуже прості щоденні дії покращують життя на планеті та пояснують, чому.
У супроводі головних героїв екокниг подорож у світ еко буде веселою і збагатить дітлахів чималою кількістю екологічних способів поведінки.
Участь програми ЄС «Креативна Європа»
Книги серії «Рятуй Землю» та «10 ідей для порятунку природи» видані за підтримки програми Європейського Союзу під назвою «Креативна Європа».
Україна – найбільша країна Європи, тож екологічні проблеми на нашій території неодмінно впливатимуть на весь континент. Не дивно, що європейці хочуть допомагати українцям ростити екосвідоме покоління, яке розділятиме загальноєвропейські цінності, зокрема ті, що стосуються ставлення до довкілля.
Друга причина, чому європейці вважають за потрібне допомагати українцям формувати екомислення своїх дітей – війна з росією. Війна є потужною загрозою для екології, з якою доведеться в своєму дорослому житті стикнутися сучасним дітям. Це додатковий привід виростити покоління, ментально готове долати трагічні наслідки сьогодення.
Європейські держави хочуть допомогти українцям здолати ворога, який загрожує не лише Україні, а й безпеці всього регіону та світу. Та як би ми не прагнули перемогти, щоб нарешті видихнути й почати мирне життя, після вигнання чужинців Україні доведеться вирішувати чимало проблем, зокрема екологічних.
Книги для формування екомислення та екозвичок – це внесок у майбутнє відродження української землі та порятунок планети.
Leave a Reply