Як показує статистика опитувань, які були проведені весною 2017 року, 50.5% українців постійно використовують українську мову у повсякденному житті (дані КМІС, “Рейтинг”, Socis, Центр Разумкова). Цікаво, як сприймати ці дані? «Аж 50.5%» чи «всього 50.5%»?
Більшість людей, які розмовляють українською мовою проживають на Заході та Південному-Заході (понад 90%).
При цьому ж, приблизно 24% людей повідомило, що переважно розмовляють у побуті та на роботі російською мовою. Такий самий показник припав на тих, хто розмовляє обома мовами у рівній мірі.
У соціальному опитуванні взяло участь 14 тис. респондентів по 500 людей з кожної області.
Але парадокс є в тому, що українську мову вважають рідною 69% людей.
Так чому ж ті, хто вважає українську мову своєю рідною не розмовляє нею вдома? Тобто все ж таки «всього 50.5»?
Звичайно, за останні роки можна спостерігати прогрес та утримування національних атрибутів на більш стабільних позиціях, але нам є що покращувати.
Саме тому Міністерство освіти України оприлюднило для громадського обговорення Концепцію розвитку громадянської освіти.
Цей документ розроблений з метою виконання плану заходів щодо реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016-2020 роки.
Відповідно до концепції, громадянська освіта має бути впроваджена ще з садочків, продовжуватись у школах та ВНЗ. Також МОН має в планах запроваджувати громадянську освіту і у дорослих.
Нижче деякі пункти, чого саме пропонують навчати всіх українців:
Дошкільна освіта:
- навчання основам самоідентифікації, усвідомленню приналежності до спільноти, громади, держави;
виховання поваги до державної мови та державних символів;
Повна загальна середня освіта, спеціалізована освіта: - формування активної життєвої та громадянської позиції, здатності брати участь у житті суспільства та управлінні на різних рівнях, зокрема, у волонтерській діяльності;
- сприяння засвоєнню демократичних норм, цінностей і моделей поведінки як відповідальних громадян;
- створення умов для знайомств, участі у врядуванні, формування здатності брати на себе відповідальність;
- впровадження проектного підходу для формування розуміння здорової конкуренції
Професійна (професійно-технічна) освіта, фахова передвища освіта:
- формування здатності до комунікації з іншими людьми та досягнення компромісу;
- сприяння усвідомленню правил співжиття, вимог законодавства, формування та розвиток здатності брати відповідальність за власне життя та життя інших осіб;
Вища освіта, освіта дорослих, у тому числі післядипломна освіта:
- розвиток здатності до самостійного прийняття рішень виходячи з цінностей громадянського суспільства, зокрема, справедливості, рівності та верховенства права;
- розвиток відкритості та толерантності до нового, усвідомлення важливості багатоманіття думок;
формування здатності набувати громадянами нових компетентностей.
[…] її проблемами – допомагати вирі&…, якою б вона не […]