Рукопис добре впливає на розвиток пам’яті, дрібної моторики кінчиків пальців, а також виховує у людини відчуття охайності, терплячості, працелюбства та наполегливості.

На думку стародавніх мудреців, каліграфу потрібна твердість руки та ясність розуму, а це, у свою чергу, здобувається завдяки веденню правильного способу життя.
Каліграфія дуже важлива для дорослих, оскільки вона повертає їх у гармонійний та безпечний світ гарних літер, а також наділяє творчими здібностями.
Особливо корисною каліграфія стане для дітей.
Сьогодні у дітей спостерігається, так зване, кліпове мислення. Тобто в них відсутній цілісний образ, їм складно утримувати увагу на одному предметі. У такому випадку дітям допоможе каліграфія. Саме завдяки цьому виду мистецтва, діти стануть осмислювати свої дії та формувати своє внутрішнє просторове сприйняття.
Каліграфія привчає до дисципліни та творчості одночасно, адже ці заняття можна порівняти із справжньою творчістю, де рука – інструмент, а літера – відлуння серця. Почерк – відображення особистості, саме тому діти спочатку вимальовують літери різного розміру, стилю. Зазвичай, вчителям це не до вподоби, але саме такі вправи є дуже важливими для відкриття своїх нових граней.
Каліграфія привчає до вивчення історії. Саме письмо є відображенням нації та традицій, адже з кожною епохою змінюються шрифти і стиль.
Китайські вчені довели, що студенти, які регулярно займаються каліграфією краще сприймають та запам’ятовують нову інформацію. Каліграфія змушує праву півкулю мозку відчувати правильність ліній, симетрію. Вважається, що письмо – найскладніша справа. Положення пальців, долоні, пера, рух зап’ястя у повітрі та на папері – все це тренує не тільки м’язи рук та нерви, а й долучає всі частини тіла: пальці рук, спину, і навіть, ноги. Каліграфічні вправи за своїм принципом нагадують гімнастику цигун, яка рухає суглоби. Все це розвиває найтонші м’язи тіла та стимулює роботу мозку та уяви.
Також практичні та клінічні дослідження виявили позитивний вплив від лікування каліграфічним письмом при поведінкових розладах, аутизмі, гіперактивності. Завдяки цьому методу у дітей розвивається логіка, зміцнюється пам’ять, покращується координація рухів та загальний емоційний фон.